Mercedes wprowadza na rynek luksusowego sedana Maybach Centenary z silnikiem V12

Mercedes-Benz opublikował teaser specjalnej wersji luksusowego sedana Klasy S kolejnej generacji, który zostanie przygotowany z okazji 100-lecia marki Maybach. Samochód będzie napędzany przez 6,0-litrowy silnik V12 o mocy ponad 600 koni mechanicznych.

Premiera zbiegnie się w czasie z setną rocznicą powstania niemieckiego samochodu W3, który został wypuszczony na rynek w 1921 roku i był pierwszym kompletnym luksusowym pojazdem marki Maybach. Limuzyna wyposażona była w silnik o pojemności 5,7 litra i mocy 70 KM, który pozwalał na osiągnięcie 110 km na godzinę. Powstało niewiele ponad 300 egzemplarzy, co w tamtych czasach było jednym z najbardziej luksusowych i najdroższych samochodów na świecie. Do dnia dzisiejszego nie zachował się ani jeden egzemplarz.

Jeśli chodzi o współczesnego Mercedesa-Maybacha klasy S, to samochód nowej generacji (indeks Z223) zadebiutował jesienią ubiegłego roku. Jubileuszowy" sedan będzie wyposażony w 6,0-litrowy silnik benzynowy V12, którego mocy jeszcze nie podano. Dla przykładu, jednostka ta w swoim poprzedniku produkowała 630 KM i 1 000 Nm momentu obrotowego.

Wiadomości na 4 grudnia 2020 r. Mercedes wprowadzi nowego Maybacha klasy S do Rosji latem 2021 roku Wiadomości 19 listopada 2020 r. Mercedes ujawnił następną generację Maybacha Klasy S

Tym samym Niemcy oficjalnie potwierdzili, że nie zamierzają jeszcze rezygnować z dużego, 6,0-litrowego silnika. Oprócz standardowych samochodów marki Maybach, silnik ten może być stosowany w nowej generacji limuzyny pancernej klasy S Pullman.

Mercedes-Benz pozostanie jednym z niewielu koncernów, które nadal stosują 12-cylindrowe silniki. Na przykład, nowy Maybach klasy S będzie konkurował z napędzanymi silnikiem W12 modelami Bentley Flying Spur i Rolls-Royce Ghost, a także z przyszłą najbardziej luksusową wersją Audi A8 sedan, która zostanie wprowadzona na rynek pod odrodzoną marką Horch. Wreszcie, 12-cylindrowy silnik jest dostępny dla obecnego BMW serii 7, ale Bawarczycy będą musieli z niego zrezygnować, gdy ich flagowy model zmieni generację.

Autonews.ru można teraz czytać na Telegramie.

Komentarze

Dodaj komentarz